This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

Nyheter

Altura söker projektutvecklare

februari 7, 2020

Projektutvecklare till Altura
Vill du få möjlighet att medverka till att lösa svenska kommuners välfärdsutmaningar och utveckla framtiden äldreboenden, skolor och samhällsfastigheter? Gillar du att driva projekt, ha mycket eget ansvar och vill vara en del i en platt organisation tillsammans med engagerade, entreprenörsdrivna och trevliga medarbetare?

Tjänsten
Altura erbjuder dig ett utvecklade jobb som projektutvecklare i en kreativ miljö där nytänkande och öppenhet står i fokus. I rollen som projektutvecklare tillhör du NREPs affärsområde Altura som äger, förvaltar och utvecklar samhällsfastigheter med primärt fokus på äldreboenden. Visionen är att bygga upp ett långsiktigt bestånd och vara den självklara partnern till såväl offentliga som privata vårdoperatörer. Altura har även ambition att bygga skolor och andra samhällsfastigheter till beståndet. Som projektutvecklare har du fokus på genomförandefasen men är också involverad i alla skeden. Bolaget växer och du har en möjlighet att komma med på en spännande resa mot nya projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Stort fokus på genomförandeskedet vilket innebär att agera Projektchef
  • Ansvarig för att planera, strukturera och driva projekt
  • Budgetansvar för respektive projekt
  • Se till att tid, ekonomi och kvalitet följs upp
  • Samordna och leda entreprenörer, konsulter samt övriga externa parter
  • Aktivt delta i Alturas utvecklingsarbete
  • Vara behjälplig i tidiga skeden
  • Driva förhandlingar med totalentreprenörer och konsulter
  • Kontinuerligt vara med i att driva vidare Alturas vision för vårdboenden och andra samhällsfastigheter

Kvalifikationer:
Vi tror att du har en högskoleutbildning bakom dig, gärna ingenjör inom samhällsbyggnad. Därefter tror vi att du hunnit arbeta med projektledning och fastigheter i ca 5 år så att du hunnit få mycket goda kunskaper inom projektledning, byggprocessen, entreprenadjuridik, projektekonomi, upphandling, förhandling och LOU.
Vi vill att du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift både på engelska som är vårt koncernspråk och svenska.
Det är meriterande om du jobbat med samhällsfastigheter men inte ett krav.

Personliga egenskaper
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas och lyckas i rollen så tror vi att du gillar att ta ansvar, är ambitiös och själv driver ditt arbete framåt samt att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har en förmåga att bygga struktur och prioritera i ditt arbete även om alla systemstöd inte finns på plats ännu. Det är självklart och enkelt för dig att samarbeta, kommunicera och på ett prestigelöst sätt hitta fram till gemensamma lösningar. Vi tror också att du är trygg i dig själv, din erfarenhet och har förmågan att skilja på sak och person.

Vi erbjuder
Hos oss får du förutom en utvecklande och rolig roll, vara en del av ett välrenommerat bolag som brinner för fastigheter, vill göra allt lite bättre hela tiden och tycker att våra medarbetare är viktiga. Du får en flexibel arbetsplats med mycket eget ansvar och en platt organisation. Hållbarhet är en viktig och naturlig del i vårt arbetssätt. Du får trevliga kollegor och ett trivsamt kontor med centralt läge mitt i city.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar NREP med Fasticon Kompetens AB. För att söka tjänsten registrerar du CV och personligt brev på www.fasticonjobb.se
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi träffar kandidater löpande, dock senast den 28 februari. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Petré på 0708-123333ulrika.petre@fasticon.se


Ämnen