This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.

Nyheter

Altura söker affärsutvecklare till Stockholmsregionen

juli 3, 2020

Affärsutvecklare till Altura
Vill du vara med i ett team med start-up anda och höga tillväxtmål, men samtidigt vara en del av NREP, en av nordens största fastighetsinvesterare och utvecklare? Vill du även vara med och lösa svenska kommuners välfärdsutmaningar och utveckla framtidens äldreboenden, skolor och samhällsfastigheter?

Tjänsten
Vi erbjuder dig ett utvecklade jobb som affärsutvecklare i en kreativ miljö där nytänkande och öppenhet står i fokus. I rollen tillhör du NREPs affärsområde Altura som äger, förvaltar och utvecklar samhällsfastigheter med primärt fokus på äldreboenden. Idag förvaltar NREP fastigheter för ca 50 miljarder SEK och har investeringsutrymme på över 30 miljarder SEK de närmaste åren. Visionen är att bygga upp ett långsiktigt bestånd och vara den självklara partnern till såväl offentliga som privata vårdoperatörer. Altura har även ambition att bygga skolor och andra samhällsfastigheter. Som affärsutvecklare har du fokus på utvecklingsprojekt men är också involverad i de övriga delarna. Bolaget och teamet växer snabbt och du har en möjlighet att komma med på en berikande och häftig resa!

Arbetsuppgifter
Stort fokus på att identifiera affärsmöjligheter och förädla dessa inom segmentet samhällsfastigheter

  • Ansvara för att planera, strukturera och driva sälj och marknadsarbete i region Stockholm
  • Samordna och leda identifierade projekt
  • Aktivt delta i Alturas utvecklingsarbete och lyfta dig själv och teamet
  • Kontinuerligt vara med i att driva vidare Alturas vision för vårdboenden och andra samhällsfastigheter

Profil
Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning bakom dig. Därefter tror vi att du hunnit arbeta minst 5 år med affärsutveckling inom fastigheter, gärna från välrenommerad bostadsutvecklare eller samhällsfastighetsutvecklare.

Positivt om du har goda kunskaper inom sälj/marknad, projektledning, byggprocesser, affärsjuridik, projektekonomi, upphandling, förhandling och LOU.

Vi tror också att du har:

  • Erfarenhet av att leda markanvisningsarbete med vinnande bidrag
  • Har förståelse av och gärna erfarenhet av att driva detaljplaneprocesser
  • Goda kommunkontakter och/eller förståelse för hur Region Stockholms kommuner styrs
  • Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, från identifiering av mark fram till projektgenomförande
  • Goda kunskaper av att räkna på utvecklingsprojekt och förhandla avtal för till exempel mark
  • Redo att kavla upp ärmarna och arbeta ”högt och lågt”
  • Nyfiken för att lära dig nya saker, lyhörd och ödmjuk

Vi vill att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på engelska och svenska.

Det är meriterande om du jobbat med samhällsfastigheter men inte ett krav.

För att du ska trivas och lyckas i rollen så tror vi att du gillar att ta ansvar, är ambitiös och själv driver ditt arbete framåt samt att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har en förmåga att bygga struktur och prioritera i ditt arbete även om alla systemstöd inte finns på plats ännu. Det är självklart och enkelt för dig att samarbeta, kommunicera och på ett prestigelöst sätt hitta fram till gemensamma lösningar. Vi tror också att du är trygg i dig själv, din erfarenhet och har förmågan att skilja på sak och person.

Din ansökan
Vill du bli en del av vårt team? Välkommen att söka tjänsten via här. Frågor besvaras av Johan Magnusson (072-248 65 31 alt. jmagnusson@boardtalk.se). Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.


Ämnen